onsdag 12 januari 2011

Presentation i svenska uppgift 1.

Hej.
Mitt namn är Louise Johannesson.
Jag är en tjej på 20 år. Men ibland kan det kännas som att jag är äldre än så.
Det kan nog bero på att jag fick barn för ungefär ett år sedan nu. Det har varit en stor vändning i mitt liv, då jag var mer av en festtjej innan.
Mitt stora intresse utöver familjen är djur. När jag var liten hade min familj hunduppfödning. Den verksamheten hade vi ungefär tills jag var 10 år.
Därefter blev hästar mitt stora intresse. Jag har haft 3 egna hästar, men när mina föräldrar gick igenom sin skilsmässa, tvingades jag sälja dem. Började därefter jobba i ett stall på Jägersro.
Jag insåg då väldigt snart att  framförallt hästar var något jag aldrig ville leva utan, och började då fundera på att bli veterinär.
När min son kom till världen fick han mig att börja inse att jag måste värdera livet annorlunda. T.ex. att gå klart skolan och verkligen kunna fullfölja min dröm om att bli veterinär. Det slog mig nog som mest när min son låg på sjukhus för det de då trodde var cancer. Det visade sig vara en förstorad körtel. Men under tiden jag trodde det var cancer, gick ljuset upp för mig. Allt kan hända, om jag vill bli veterinär är det något jag måste ta tag i nu. Så här sitter jag idag och har äntligen bestämt mig för att få min dröm till att bli min verklighet. Detta gör att mina mål är så höga de kan bli. Målet med just svenska kursen är att få en större bild av svenska språket. Jag vill kunna skriva lite svårare texter med korrekt grammatik. Jag satsar på högsta betyg, då jag vet att veterinärlinjen kräver så oerhört mycket. Jag har alltid tyckt att bara jag får godkänt så är jag nöjd. Men ju äldre jag blir desto större krav har jag på mig själv. Kan nog mycket bero på min son också. Att jag vill visa honom, om man bara vill och kämpar, kan man i princip klara precis allt.  Detta var litegrann om mig. Hoppas ni fick en liten bild av vem jag är.

Med vänliga Hälsningar
Louise Johannesson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar